Képességfelmérés 3-16 éves korig

állapotfelmérés

A gyógypedagógiai, pszichológiai állapotfelmérés célja 3-16 éves korig

1. A gyermek aktuális képességvizsgálata, állapotfelmérés, melynek kimenetele lehet:

  • a nehézségre utaló jel kizárása
  • vagy a fejlődésbeli, tanulási, pszichés probléma megállapítása.

2. Óvodás korban az állapotfelmérés az alábbi területeket érinti

  • Beszédkészség, Beszédészlelés vizsgálat
  • Nagymozgás, finommozgás, grafomotoros készség
  • Észlelési funkciói (vizuális, verbális észlelés), megfigyelési készsége
  • Önkiszolgálási mechanizmusok, Kapcsolódás a külvilághoz
  • Beilleszkedés az óvodában, Szülőről való leválás
  • Szociális készségek
  • Kognitív funkciók.

3. Iskola előtt álló gyermekek esetében az állapotvizsgálat elsősorban az Iskolaérettségi vizsgálatot jelenti

  • az intelligenciastruktúra feltérképezése is szükséges lehet, ezután – amennyiben indokolt – egyéb részképességek vizsgálatára kerülhet sor.

4. Iskolás korban az olvasás, szövegértés, írás és számolás vizsgálata

  • az előrejelző gyorsteszt, amennyiben nehézség tükröződik, akkor kiegészítő vizsgálatokra lehet szükség, ami minden esetben egyénre szabottan történik.

5. A kiegészítő vizsgálat lehet

6. Mikor érdemes állapotfelmérést kérni?

  • Ha bizonytalan gyermeke fejlődését illetően
  • Ha szeretne megbizonyosodni abban, hogy gyermeke tehetséges bizonyos területeken
  • Ha tanácsot szeretne kérni
  • Ha iskola előtt áll
  • Ha észlel eltérést a mozgásban, beszédben, a figyelem, beilleszkedés, tanulás területén.
  • Ha iskolás gyermeke kifejezetten tehetséges, vagy nehézségekkel küzd az olvasás, írás, számolás területén.

7. Miben tudunk segíteni állapotfelmérés után?

  • Pontos képet adunk gyermeke képességterületeiről
  • Szociális készségéről
  • Tanácsot adunk a tehetség kibontakozásával kapcsolatban
  • Tanácsot adunk otthoni foglalkozásra, játékokra
  • Lehetőséget biztosítunk a Ready Go Fejlesztő Stúdióban foglalkozásokra