1. Kiknek segít a grafomotoros, vagy ábrázolást fejlesztő csoportos foglalkozás?
Vannak olyan öt-, hatéves óvodások, akik nem szeretnek rajzolni, vagy egyáltalán nem is teszik ezt. Az iskola-előkészítő foglalkozások mellett a grafomotoros készség fejlesztése is támogatja a sikeres iskolakezdést.
A grafomotoros készség fejlesztése hasznos lehet azoknál a gyerekeknél, akik nem elég ügyesek, nagy-és finommozgásaikban nincs harmónia, még nem fogják jól a ceruzát.
Gyakran nem egyértelmű, hogy melyik kezük a domináns.
Térben, időben nehezebben tájékozódnak.
Javasolt azoknak a gyerekeknek, akik jelenleg mozgásterápiára járnak, de a nagymozgások harmonizációja mellett szükséges lenne a finommozgások ügyesítése is.
2. Hogyan épül fel a foglalkozás?
- A foglalkozások biztonságot jelentő játékos keretben zajlanak, melyek minden alkalommal ismétlődnek, jelezve a kezdést és a lezárást.
- Tematikánk az évszakok köré rendeződik. Különböző technikákkal készítjük elő a finommotorikát, manipulációt a későbbiekre.
- Sokat festünk nagyobb felületre, gyurmázunk, mondókákra, versekre mozgunk.
- Feladatlapot csak az utolsó fázisban használunk.
- A cél az, hogy örömöt találjon gyermek a munkában, és a későbbiekben beinduljanak az önfejlesztő mechanizmusok a spontán játék során.
Szakembereink Vizsgálatok, és Fejlesztő foglalkozások, valamint tanácsadás keretében egyaránt segítséget nyújtanak a READy Go Stúdióban.
A grafomotoros készség fejlesztéséhez ajánlott Montessori játékok közül böngésszen a szinesfajatek.hu weboldalon:)