Grafomotoros készség fejlesztése

Grafomotoros-keszseg-fejlesztese

1. Kiknek segít a grafomotoros, vagy ábrázolást fejlesztő csoportos foglalkozás?

Vannak olyan öt-, hatéves óvodások, akik nem szeretnek rajzolni, vagy egyáltalán nem is teszik ezt. Az iskola-előkészítő foglalkozások mellett a grafomotoros készség fejlesztése is támogatja a sikeres iskolakezdést.

A grafomotoros készség fejlesztése hasznos lehet azoknál a gyerekeknél, akik nem elég ügyesek, nagy-és finommozgásaikban nincs harmónia, még nem fogják jól a ceruzát.

Gyakran nem egyértelmű, hogy melyik kezük a domináns.

Térben, időben nehezebben tájékozódnak.

Javasolt azoknak a gyerekeknek, akik jelenleg mozgásterápiára járnak, de a nagymozgások harmonizációja mellett szükséges lenne a finommozgások ügyesítése is.

2. Hogyan épül fel a foglalkozás?

  • A foglalkozások biztonságot jelentő játékos keretben zajlanak, melyek minden alkalommal ismétlődnek, jelezve a kezdést és a lezárást.
  • Tematikánk az évszakok köré rendeződik.  Különböző technikákkal készítjük elő a finommotorikát, manipulációt a későbbiekre.
  • Sokat festünk nagyobb felületre, gyurmázunk, mondókákra, versekre mozgunk.
  • Feladatlapot csak az utolsó fázisban használunk. 
  • A cél az, hogy örömöt találjon gyermek a munkában, és a későbbiekben beinduljanak az önfejlesztő mechanizmusok a spontán játék során.

Szakembereink Vizsgálatok, és Fejlesztő foglalkozások, valamint tanácsadás keretében egyaránt segítséget nyújtanak a READy Go Stúdióban.

A grafomotoros készség fejlesztéséhez ajánlott Montessori játékok közül böngésszen a szinesfajatek.hu weboldalon:)