Iskola előkészítő

Iskola-elokeszito

1. Kiknek segít az iskola-előkészítő foglakozás?

Elsősorban a nagycsoportos óvodásoknak nyújt segítséget ez az ellátás. Az 5. életévüket már betöltött gyerekeket várunk iskola-előkészítő csoportjainkba.

2. Mely részképességeket fejlesztjük az iskola-előkészítő foglalkozásokon?

Az iskola-előkészítő foglalkozás az iskolaérettség kritériumainak megfelelően az alábbi részképességek fejlesztését célozza:

  • Feladattudat, feladattartás, szabálykövetés.
  • Grafomotoros készség.
  • Számolási készség.
  • Auditív észlelés, auditív differenciálás, auditív diszkrimináció.
  • Szókincs, beszédfejlesztés, grammatikai készség.
  • Auditív emlékezet.
  • Vizuális észlelés, vizuális differenciálás, alakkonstancia, vizuális diszkrimináció.
  • Vizuális emlékezet.
  • Téri, idői tájékozódás.
  • Síkbeli transzformációk.
  • Testséma.
  • Ritmusérzék, szerialitás.
  • Szociális kompetenciák.

3. Hány gyerek lesz egy iskola-előkészítő csoportban?

  • A kis létszámú foglalkozások jó átmenetet képeznek az óvoda és iskola között.
  • 6-10 gyermek kerül egy csoportba, és játékos, vidám hangulatú, de keretek közé helyezett tematika mentén haladunk.

4. Hogyan épülnek fel a foglalkozások?

  • A foglalkozások során – a gyerekek előzetes felmérése után – egyéni képességeik mentén kapnak differenciált feladatokat.
  • Az egyéni differenciálás a csoportos, játékos, verbális helyzetekben is érvényesül.
  • Nagyobb létszám esetén (8-10) fő két gyógypedagógus tartaja a foglalkozást, így minden gyermekre elegendő figyelem jut.
  • Minden hónapban 4, heti 1-1 óra foglalkozást biztosítunk.
  • A gyerekek létszámában van rugalmasság, de az is fontos, hogy ne óráról órára változzon a gyerekek összetétele.
  • Ezért a foglalkozásokba hónap elején lehet bekapcsolódni, ahol a szülő vállalja arra a hónapra való elköteleződését, a csoportdinamikai szempontok fontossága miatt.
  • Biztonságot nyújtó, de befogadó légkör kialakítása a cél.
  • A gyerekek erősségeire építünk, miközben támogatjuk a gyengébb részképességek fejlődését is.

5. A szülők szerepe az iskola-előkészítésben

  • Mivel minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke biztonsággal megállja majd a helyét az iskolában, ezért gyakran segítségre lehet szüksége. 
  • Jól ismerjük azt a helyzetet, amikor a gyermek a szülői próbálkozásoknak, fejlesztő jellegű feladatoknak ellenáll. Nem véletlen, hiszen ez sokszor szerepkonfliktushoz vezet, a szülő elsősorban szülő szerepben funkcionál, és nem tanár.
  • Mi segítünk gyermeke iskolaérettség vizsgálatában és az iskolára történő felkészítésében! Az állandó visszajelzés, pozitív megerősítés a szülők számára is fontos.
  • Holisztikus szemléletben közelítünk a gyermekek és szüleik felé.